Meer resultaten voor knie (kijkoperatie

knie (kijkoperatie

Artroscopie of kijkoperatie AZ Klina.
De eenvoudige oefeningen regelmatig herhalen, de knie normaal gebruiken in het dagelijks leven en fietsen op de hometrainer of buiten volstaan voor een goede revalidatie Als u wel moet starten met kinesitherapie, dan zal uw orthopedisch chirurg dat met u bespreken. Mag ik mijn knie na de knie kijkoperatie direct volledig belasten?
Drupal
Kijkoperatie Knie, arthroscopie knie Arts Orthopedie Lier.
Het grote voordeel van arthroscopies is dat de knie niet volledig moet geopend worden en dat daardoor het chirurgisch trauma veel beperkter is dan bij de vroegere ingrepen. Dit heeft tot gevolg dat na de meeste arthroscopies de knie direct volledig mag bewogen en belast worden.
ORTHOPEDISCHE INGREPEN arthroscopie van de knie.
Bij alle oefeningen en bij de belasting van uw knie zijn pijn, zwelling en temperatuur factoren die aangeven hoe ver u kunt gaan. Gedurende de eerste vijf dagen na de operatie buigt u uw knie zover als voor lopen en zitten op een normale stoel nodig is.
moderator betekenis
Zorg voor beweging.
De orthopedisch chirurg maakt aan de voorzijde van de knie twee of drie sneetjes. Vervolgens brengt de hij de artroscoop in de knie: een dunne kijker met een daarop aangesloten lichtkabel. De artroscoop wordt ook aangesloten op een videocamera en een beeldscherm.
Arthroscopie kijkoperatie: knie en schouder gezondheid.be.
Verschillende aandoeningen in de knie zoals meniscusscheuren, losse stukjes bot of kraakbeen, kruisbandscheuren, kraakbeenbeschadiginen en slijmvliesontsteking kunnen met arthroscopie direct gezien worden zonder de knie helemaal open te snijden. Een meniscusscheur voetbalknie leent zich bij uitstek voor een arthroscopische behandeling.
Kijkoperatie knie Knie.nl.
Aan het uiteinde dat in de knie wordt geschoven zit een cameraatje en aan de andere kant zit een kabel naar een beeldscherm. Door de kijkbuis in de knie te bewegen, kan de arts de knie van de binnenkant bekijken.
Kijkoperatie van de knie Orthopedie Geel. orthopedie-geel-logo.
U bent hier: Home Voor patiƫnten Kijkoperatie van de knie. Kijkoperatie van de knie. Een arthroscopie is een kijkoperatie in een gewricht. De bedoeling van de ingreep is niet alleen kijken maar ook zoveel mogelijk de problemen in de knie te verhelpen.
Arthroscopie van de knie Knie Info patiƫnten Orthopedie.
terug naar boven De operatie. Een arthroscopie of kijkoperatie is een operatie waarbij er met een soort naaldlens" in de knie wordt gekeken en waarbij de letsels in het gewricht worden behandeld met micro-instrumenten langs kleine puntvormige gaatjes. Doordat het gewricht van de knie niet wordt opengesneden gaat het herstel na de operatie veel vlugger.